MGM MUTHU

MGM Muthu

MGM Muthu, een timeshare bedrijf dat wel allemaal kennen onder de oude namen: Petchey Leisure – Club Atlas – Infiniti Points enz. De belangrijkste resorts van MGM Muthu bevinden zich in Spanje en Portugal. Resorts zoals:

  • Royal Park Albatros – Tenerife,
  • Grangefield Oasis
  • Infiniti Beach Resort ( Vera Beach)
  • Club Praia da Oura.

De klachten over dit bedrijf zijn divers, echter veel terugkerende klachten zijn de zeer hoge onderhoudskosten, de onbereikbaarheid van de klantenservice en de opdringerigheid van de verkopers. Als laatste truc zegt MGM Muthu nu tegen ontevreden timeshare eigenaren dat ze over 3 of 5 jaren hun timeshare mogen teruggeven aan MGM Muthu. Om dit te mogen doen moeten ze echter wel eerst diep in hun buidel tasten aangezien MGM Muthu wel wil dat ze eerst een extra aankoop doen bij hen. Concreet komt het erop neer dat men extra weken of punten moet gaan bijkopen. Meestal gaat het hierbij om een bedrag tussen de € 6000 en € 15000. ECHTER, in de contracten die MGM Muthu de klanten laat ondertekenen, staat niets vermeld over deze 3 of 5 jaren periode. Sterker nog, dit contract heeft wederom een looptijd tussen de 25 jaar en 50 jaar!! Klanten krijgen van MGM Muthu een apart blaadje waarop vermeld staat dat men nog Minimaal 3 of 5 jaren hun onderhoudskosten moet betalen. Er staat dus niet maximaal 3 of 5 jaren, nee er staat minimaal 3 of 5 jaren. De teruggaven geschiedt alleen indien MGM Muthu deze teruggaven accepteert. De winst voor MGM Muthu bestaat uit het het hoge eenmalige bedrag dat de klanten moeten neerleggen om in aanmerking te komen voor deze “exit strategy” en uit de zeer snel stijgende onderhoudskosten bij deze 3 of 5 jaren teruggeef tactiek. Dat de onderhoudskosten stijgen in deze korte periode met 500 – 600%, dat wordt hen natuurlijk niet verteld.

KLIK HIER VOOR MEER UITLEG OVER DIT 5 JAREN PLAN

Ons advies: Ga niet nogmaals met MGM Muthu in zee. Het kost u wederom veel geld, niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Wilt u uw timeshare contract ontbinden? Neem dan snel contact met ons op. Tel: +31 33 2022 096 of vul ons Contactformulier in.

In 2016 hebben wij meer dan 30 Belgische en Nederlandse timeshare eigenaren van MGM Muthu (Club Atlas – Infiniti Points enz.) verlost van hun contractuele verplichting, bij dit zeer intimiderende-  en leugenachtig timeshare bedrijf.

Wij hebben aangegeven dat wij onze timeshare willen stopzetten. Vervolgens kwam de verkoper op Royal Park Albatros in Tenerife met een voorstel om, indien wij nu extra Infiniti punten zouden bijkopen, wij over 5 jaar onze timeshare terug konden geven aan MGM. Wij hebben dit contract ondertekend, hebben een aanbetaling gedaan en zijn een paar dagen later aar huis gegaan. Na wat kort speurwerk op het internet kwamen we er al snel achter dat hetgeen ons werd verteld toch niet zo in elkaar zit als gedacht Het contract dat we hebben ondertekend maakt geen melding over deze mogelijke exit na 5 jaar. Sterker nog, dit contract zou eigenlijk een looptijd moeten hebben van 5 jaren. Er staat wel iets vermeld op een apart a4-tje maar niet in het contract!!? Verder wordt er met geen woord gerept over ons huidige Infiniti Contract dat we dan zouden kunnen teruggeven. Ben in contact geweest met een Engelse timeshare eigenaar die hetzelfde voorstel heeft gekregen een paar jaren geleden. De onderhoudskosten van deze personen zijn in een paar jaar tijd bijna verdrievoudigd.  JA misschien kunnen we ons contract wel teruggeven oven 5 jaren, maar MGM haalt haar winst binnen via de extreme onderhoudskosten die we in die 5 jaren moeten gaan betalen. Dit gaan we uiteraard niet doen. Wat kunnen jullie van Timesharestop voor ons betekenen?

Fam. A.

Graag hulp bij de ontbinding van het Atlas timeshare contract.
Het Atlas kennismakingspakket werd getekend op 24/11/2000 en iets later omgezet in Spanje naar een permanent contract en het lidgeld wordt om de 2 jaar betaald voor 1 eigenaarsweek in “witte kleur”.
Wij moeten nu opnieuw het lidgeld van bijna 600 euro betalen maar wij maken de laatste 4 jaar geen gebruik meer va onze eigenaarsweek. De laatste 2 eigenaarsweken zijn dus telkens vervallen. Wij hebben op die 15 jaar bijna geen gebruik gemaakt van Atlas of RCI en voor ons was dit een GROTE vergissing om dit contract ooit aan te gaan. Is het mogelijk om zo snel mogelijk ons te informeren van wat we kunnen doen om dit contract. inmiddels heet het MGM MUTHU, te laten ontbinden?
Moeten we nog het lidgeld van 600 euro betalen voor de komende twee jaar?
Graag info omtrent wat te doen? Wij hebben echt niets aan Atlas en daarom graag de ontbinding.
Hun informatie en mogelijkheid voor reservatie is eveneens een ramp.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen met het ontbinden van onze timeshare bij MGM Muthu?
Met vriendelijke groeten,

Hr G.G.

Zoals bij de meeste timeshare bezitters heb ik ook grote problemen met de stijgende kosten en het feit dat mijn contract overgaat op mijn kinderen. Dat laatste wil ik ten koste van alles verhinderen. Ook het feit dat er steeds minder beschikbaarheid is ben ik meer dan zat. Wil er mee stoppen. Wat moet ik doen? Ik wil mijn MGM Muthu – Infiniti punten niet meer!

Hr. van O.

Wij hebben genoeg van Petchey en RCI die kunnen bepalen wanneer wij onze vakantie mogen boeken. Wij willen hiervan af.

Hr. M. – Petchey Leisure, Oura View

Wij hadden aangegeven dat we van onze MGM Muthu Infiniti points af wilden. Vervolgens kregen we een uitnodiging om op hun kosten naar Portugal te komen. Dit hebben we gedaan en hier kregen we te horen dat als we nog eens 80.000 Infiniti punten zouden bijkopen voor een bedrag van €8500,- wij over 5 jaren onze punten terug kunnen geven aan MGM Muthu. Maar toen ik het contract doorlas stond er helemaal niets vermeld over deze regeling. Ja die kreeg ik op een apart A4’tje. Uiteraard ben ik hier niet op ingegaan. Het blijven gewoon een stelletje boeven! Hoe kan het zijn dat MGM Muthu zegt dat we over 5 jaren onze punten mogen teruggeven, wij hiervoor wel eerst heel erg veel geld moeten betalen, maar helemaal niets op papier krijgen!!? MGM Muthu is een hopeloze zaak!

Fam. R.

Heb 1 Week Timeshare in een 1 slaapkamer appartement in Club Praia da Oura in Portugal. Door mijn scheiding kan ik echter de jaarlijkse onderhoudskosten niet meer betalen Kunt u me helpen?

Mevr. S. – Club Praia da Oura, Petchey Leisure

Steeds stijgende jaarlijkse kosten zonder zichtbare verbeteringen van de apartementen.Wat doen ze eigenlijk met dat geld? Wij willen af van deze Timeshare last.

Hr. v. A. – Petchey Leisure

Hebben 1 week in Portugal gekocht met de belofte dat Petchey mijn Timeshare voor 20% minder zou terugkopen mochten wij besluiten om te verkopen. MGM Muthu wil het echter helemaal niet terugnemen hebben we nu vernomen Heb al lang tevergeefs geprobeerd het te verkopen of om het simpelweg terug te geven aan MGM Muthu.

Hr. P.W.

Ik en een vriend willen van ons contract af omdat we ondertussen uit elkaar zijn. Ik kan me de kosten niet meer veroorloven. Nu vertelden ze me dat mijn contract geen einddatum heeft dat we niet kunnen opzeggen. Communicatie met Petchey verloopt zeer moeizaam.

Mevr. A. – MGM Muthu

Ik word ziek van die jaarlijks omhoog gaande kosten bij MGM Muthu! Toen ik het kocht hebben ze mij verzekerd dat deze kosten nauwelijks omhoog zouden gaan. Daarbovenop komt ook nog eens dat ik, iedere keer als ik o vakantie ben, word lastig gevallen door opdringerige verkopers die me meer willen verkopen. Niet echt een prettige vakantie! Ben het meer dan zat!!!

Mevr. J. – MGM Muthu, Club Praia da Oura, Portugal

Ik bezit een studio, 1 week in September. De jaarlijkse kosten zijn in een tijdsbestek van 8 jaren met meer dan 300% gestegen. Heb een Contract zonder einddatum en moet er op een of andere manier vanaf zien te komen. Heeft u advies voor me?

Hr. de V. – MGM Muthu, Club Praia da Oura

Wil van mijn Timeshare verplichting af. Ik heb echter een contract van onbegrensde duur.

Hr. M. – Petchey Leisure

error: Content is protected !!